Van den Dungen en Heesakkers nieuwe Vijvervirtuozen

Vrijdag, 20 september 2024

Zondag viste HSV Ons Genoegen de laatste wedstrijd van haar competitie. Tijdens acht wedstrijden maakten 37 deelnemers, verdeeld over twee categorieën, uit wie zich een jaar lang Vijvervirtuoos mag noemen. Van die acht wedstrijden vervallen de twee minste resultaten. De laatste wedstrijd zou de beslissing brengen wie Hans Bernards en Emiel van Dijk zouden opvolgen. Of zouden zij wellicht hun titel prolongeren….

Bij de vaste stok stond Toine van den Dungen er het beste voor. Maar de huidige Vijvervirtuoos Hans Bernards zat op het vinkentouw en hij had, deze laatste wedstrijd, ook nog goed geloot. Hans zat namelijk op #20, wat toevallig ook nog de Superstek was. Hans heeft er alles aan gedaan. Met ruim 13 kg wist hij de wedstrijd te winnen en streek en passant een mooie bonus voor de Superstek op. Twee keer is de Superstek dit jaar uitgekeerd en twee keer was Hans er als de kippen bij om hem op te strijken! Maar om zijn titel te prolongeren was hij afhankelijk van het resultaat van Toine. En Toine deed wat hij moest doen. Winnen zat er niet in, maar zijn tweede plaats met ruim 9 kg was genoeg voor de titel. Toine eindigde met 11 punten en bijna 67 kg, één puntje voor Hans die met 12 punten en ruim 69 als tweede eindigde.

Bij de vrije hengel ging het tussen Stefan Verheijen en Leon Heesakkers. Omdat er bij de vrije hengel in vakken gevist wordt op basis van je resultaten van het lopende jaar plus drie voorgaande jaren, hadden Leon (die pas twee jaar meevist) en Stefan nog niet rechtstreeks tegen elkaar gevist. De laatste wedstrijd vissen we echter op basis van de tussenstand en dat betekende dat ze het nu samen in een rechtstreeks duel mochten uitvechten. Toevallig lootten ze ook nog naast elkaar! Dat werd dus spannend!
Uiteindelijk wist Frank Vossen, net als de vorige wedstrijd, de wedstrijd te winnen. We klagen al het hele jaar over de puinkant, maar nu kwam de winnaar daar dus vandaan. Frank ving 17.500 gram. Rond het eiland was het Jeffrey van der Wallen die zijn vak wist te winnen met net geen 17 kg.
Maar het ging natuurlijk om de strijd tussen Leon en Stefan. Het hele jaar rijgen ze de overwinning aaneen, maar deze laatste wedstrijd speelden ze beiden geen rol van betekenis. Stefan wist het onderling duel wel te winnen; hij werd vierde en Leon werd vijfde. Helaas voor Stefan maakte dat niet zo veel uit. De laatste wedstrijden was er zand in zijn motor gekomen en hij eindigde op 11 punten met 147 kg. Leons motortje bleef lekker snorren en is de nieuwe Vijvervirtuoos met 9 punten en 151 kg!