Emiel van Dijk

37 jaar.

3. Waar woon je?
Vlierden.

4. Wat doe je voor de kost?
Stukadoor. Samen met Twan Berkers hebben wij ons eigen stukadoorsbedrijf; Stukadoorsbedrijf Berkers en Van Dijk.

5. Wanneer begon je met vissen?
Toen ik 8 jaar was, denk ik. Heel af en toe ging ik toen vissen maar sinds mijn 25e ben ik het wat serieuzer op gaan pakken.

6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
Ik vis het liefst met de vaste stok of matchhengel.

7.Hoe groot was je grootste vis?
Een karper van 92 cm.

8. Wat is je favoriete  vis?
Brasems van 2kg+ voor de wedstrijd. Verder is het natuurlijk altijd mooi een zeelt te vangen.

9. Waar vis je het liefst?
Maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als ie maar onder of krom gaat (de dobber of de top welteverstaan). Maar als ik toch moet kiezen dan vind ik de Vlaardingervaart toch wel een prachtig water.

10. Wat is je beste vangst ooit?
Dat is niet eens zo’n absurd hoog gewicht maar tijdens een 24-uurs wedstrijd aan de Vlaardingervaart vingen m’n maat en ik (op de kopstek) ruim 46 kilo, en dat waren 401 vissen dus dat was een mooie dag!

11. Wat is je favoriete voer en aas?
Ik heb geen specifieke voorkeur voor voer. G5 of Supercup van Van den Eynde is vaak prima. Mijn favoriete aas is de caster.

12. Heb je een "geheim wapen"?
Mijn PSV pet!!!!

13. Is er nog iets dat je kwijt wil?
Sinds ongeveer anderhalf jaar vis ik in Asten mee met de wedstrijden op de visvijver en ik geniet er echt van. Mooie vijver, mooi visbestand en voor mij maar 10 minuten rijden. Ik vind het soms nog steeds lastig uit te vogelen hoe de vis aan de schubben te komen maar dat is nou net het mooie aan de sport! Mooie levendige vereniging ook, waarvoor alles en iedereen die hier aan bijdraagt een groot compliment verdient!!