Martien Voermans

1. Hoe heet je?
Martien Voermans.

2. Hoe oud ben je?
Ik ben geboren in Venray op 13-07-1961.

3. Waar woon je?
Ik woon in het gezellige Gemert.

4. Wat doe je voor de kost?
Ik ben conciërge op basisschool Het Klokhuis in Beek en Donk.

5. Wanneer begon je met met vissen?
Ik ben op mijn achtste begonnen met vissen, bij mijn opa in de regenput. Hij had er wat voorns en paling in zitten. En als je dan af en toe een visje vangt heb je dat visvirus natuurlijk zo te pakken. In de beginjaren viste ik regelmatig op een vijver in Wellerlooi en op de Maas. Op mijn 15e ben ik begonnen met wedstrijdvissen bij HSV De Roerdomp in Venray. Op mijn 21e ben ik getrouwd en zijn we verhuisd naar Gemert. Daar heb ik mijn viscarrière voortgezet en regelmatig ook een prijsje meegepikt.
6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
Eigenlijk is dat nog steeds de vaste stok maar sinds twee jaar ben ik steeds vaker de feeder gaan gebruiken en ik moet eerlijk zeggen: ik begin het langzaamaan ook nog leuk te vinden!

7.Hoe groot was je grootste vis?
Dat was een snoek van ruim een meter.

8. Wat is je favoriete vis?
Een zeelt is toch wel een supervis om te vangen; erg sterk en mooi van kleur.

9. Waar vis je het liefst?
De visvijver De Witte Bergen is een prachtige vijver waar ik graag vis maar eigenlijk vis ik overal graag. Als ik maar aan een wedstrijd mee kan doen. Zo heeft het kanaal ook zijn charmes en de karperputten begin ik ook steeds leuker te vinden.

10. Wat is je beste vangst ooit?
Een karper van 88cm en 30 pond.

11. Wat is je favoriete voer en aas?
Mijn favoriete voer is Van der Eynde Black Turbo en Bremes voor de vaste stok. Met de feeder heb ik nog geen favoriet. Ik ben nog steeds aan het zoeken en probeer alles uit en af en toe pakt het goed uit. Favoriete aas is toch wel het mestpiertje, verschillende soorten bollies en maïs.

12. Heb je een "geheim wapen"?
Ja natuurlijk maar als ik dat vertel ben ik het ook kwijt dus.........................

13. Is er nog iets dat je kwijt wil?
Ik hoop nog heel lang van de hengelsport te mogen genieten.