Robin van Houts

Ik ben 48 jaar.

3. Waar woon je?
Someren.

4. Wat doe je voor de kost?
Ik heb mijn eigen stucadoorsbedrijf.

5. Wanneer begon je met vissen?
Zo’n beetje toen ik kon lopen en dan achter in de tuin in een emmer. Met echt vissen begon ik toen ik een een jaar of zes was, denk ik. Met wedstrijden begon ik zo rond mijn 13e. Eerst in Tegelen en daarna in Someren.

6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
Op dit moment met de method feeder en met de vaste stok op karper. Voorheen altijd dobberdragend; vaste stok en matchhengel.

7. Wat is je favoriete  vis?
Brasem en karper.

8. Waar vis je het liefst?
De vijver in Asten. De laatste tijd vis ik ook steeds meer op commercials; 't Witven in Beerse of De Sprong in Boxmeer.

9. Wat is je beste vangst ooit?
Tijdens een wedstrijd voor de Topcompetitie - waar ik jaren aan deelgenomen heb - aan het Kanaal door Voorne rond de 35 kilo.

10. Wat is je favoriete voer en aas?
Het voer van Ringers en als aas vooral een harde pellet.

11. Heb je een "geheim wapen"?
Dat heb ik niet. Ik ben niet zo van de toeters en bellen. Ik denk dat je er altijd 100% voorbereid voor moet gaan en proberen zo goed mogelijk op de telkens veranderende situaties moet kunnen inspelen.

12. Is er nog iets dat je kwijt wil?
Ik hoop nog lang in Asten op de prachtige vijver mee te kunnen vissen. Het is lekker dicht in de buurt. De wedstrijden worden goed geregeld en het is gezellig en sportief onder elkaar. Hou zo vol!