Ruud Verheijen

38 (8 februari 1978)

3. Waar woon je?
Heusden

4. Wat doe je voor de kost?
Adviseur bij de omgevingsdienst Zuidoost-Brabant

5. Wanneer begon je met vissen?
Met Sinterklaas kregen we ons eerste hengeltje van 4 meter. Voer halen bij ome Thieu en dan naar de “Inham” (zwaaikom) bij Sluis 11. Later naar Sluis 10 en het nieuwe kanaal. Tijdens mijn studie heb ik geen hengel aangeraakt. Dit heb ik weer opgepakt toen ik na mijn studie in 2002 in Someren bij de Lovenvijvers kwam wonen. Daar viste ik in de avonduren en na een tijdje ging ik zelfs wedstrijden vissen in Asten.

6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
In de wedstrijd de feeder. Op een karpervijver de vaste stok.

7.Hoe groot was je grootste vis?
Echte uitschieters zitten er niet tussen. Maar wel mooie brasems, karpers en zeelten van ruim 50 cm.

8. Wat is je favoriete  vis?
Zeelt! Mooie, sterke vis.

9. Waar vis je het liefst?
De vijver in Heusden. Als de vis niet mee wil werken zit je altijd nog mooi in de natuur met bijvoorbeeld een ijsvogeltje dat langskomt. Maar op een vijver als de Vlasroot op karper vissen vind ik ook steeds leuker.

10. Wat is je beste vangst ooit?
Dit jaar tijdens een wedstrijd ruim 40 kg (29 mei 2016). Na een uur vloeken dat de vis wegbleef wist ik toch nog 40 kg vangen.

11. Wat is je favoriete voer en aas?
Caster en made op de vaste stok. Voor de feeder boilies.

12. Heb je een "geheim wapen"?
Daar kan ik natuurlijk niets over zeggen.

13. Is er nog iets dat je kwijt wil?
We hebben een leuke groep wedstrijdvissers. Hopelijk kunnen we nog jaren samen wedstrijden vissen.
Verder zijn we net verhuisd dus er is nog heel veel wat ik kwijt wil!