Toine van den Dungen

1. Hoe heet je?
 Toine van den Dungen

2. Hoe oud ben je?
Bouwjaar 1972, 47 jaar dus.

3. Waar woon je?

Valkenswaard

4. Wat doe je voor de kost?
Ik ben keukenmonteur/servicemonteur

5. Wanneer begon je met vissen?
Vissen is al mijn favoriete hobby sinds mijn zesde jaar. Eerst ging ik met mijn opa achter de karper aan. Daarna ben ik overgestapt op de witvis. Mijn oom was wedstrijdvisser. Door hem ben ik besmet geraakt met het wedstrijdvirus!

6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
Tot op heden is de vaste hengel mijn favoriete discipline. Feederen heb ik ook wel geprobeerd. Al was dit van korte duur geweest het trok me niet. Maar goed, ieder zijn ding.

7. Wat is je favoriete  vis?
Het liefst vis ik op voorn en brasem maar ook op karper. Je moet ook wel want het specifiek op (kleinere) karper vissen komt steeds meer in trek.

8. Waar vis je het liefst?
De visvijvers in Asten en Posterholt zijn mijn “vaste” stekken. Voorheen ging ik veel naar België. Daar heb ik veel tijd doorgebracht maar ik ben ermee gestopt omdat ik voor vier uurtjes de hele dag weg was. Wel jammer want het waren mooie tijden.

9. Wat is je beste vangst ooit?
Tijdens een koppelwedstrijd heb ik eens 135 kg gevangen. Alleen is 98 kg het record.

10. Wat is je favoriete voer en aas?
Een favoriet voer heb ik niet, natuurlijk vis je met een voer waar je vertrouwen in hebt, maar voor elke visser is dat een ander voer, denk ik. Wel vis ik het liefst met deeg, mais en pellets.

11. Heb je een "geheim wapen"?
Een “geheim wapen “ bestaat volgens mij niet, wel heb ik over het algemeen wel de drive om door te gaan tot de fluit. In de laatste minuut kun je nog een bonusvis vangen.

12. Is er nog iets dat je kwijt wil?
Bedankt voor een mooi seizoen met leuke resultaten!