David Geurts Vijvervirtuoos 2015

Dinsdag, 6 oktober 2015

De competitie voor 2015 zit er weer op. De reeks bestond dit jaar uit acht wedstrijden. Zes wedstrijden hiervan tellen hiervan mee voor de eindstand. Er is gevist in twee categorieën; vaste hengel en vrije hengel. In totaal hebben 37 vissers één of meerdere wedstrijden meegevist.

David Geurts wist dit jaar beslag te leggen op de titel Vijvervirtuoos. Met negen punten en eigenlijk geen echte afvallers is hij de terechte en overtuigende kampioen. Tweede, met 12 punten, is titelverdediger Ard Verheijen geworden. Ard begon erg goed aan de competitie en hield lange tijd gelijke tred met David maar op het eind kwam er zand in de motor. De laatste twee wedstrijden waren allebei afvallers voor hem. Ruud Verheijen had geen uitschieters naar boven maar ook niet naar beneden (behalve zijn twee afvallers dan) en eindigt met 16 punten als derde. Ruud viste, net als Ard, in de categorie vrije hengel. Vierde is de Vijvervirtuoos van 2013, Martijn van Eijk, geworden met 17 punten. Net als zijn vismaat viste Martijn zijn wedstrijden met de vaste stok. Met een puntje meer werd Toine van den Dungen tenslotte vijfde.

Zoals de laatste jaren gebruikelijk is werden de prijzen uitgereikt na een afsluitingswedstrijd. Voor de prijswinnaars waren er tegoedbonnen van Raven en hengelsportmateriaal van Shimano. Dit keer werd er gevist op de karpervijver van ’t Mun. Er deden 17 personen mee. Omdat (nog) niet iedereen even ervaren is op dit soort putten, vist iedereen individueel maar worden naderhand koppels bij elkaar geloot. Iedereen heeft dus kans op een prijsje en met een slechte vangst kan je, door een goede koppelmaat te loten, zomaar alsnog in de prijzen vallen. Andersom kan natuurlijk ook.

Dit keer waren de vangsten gelukkig een stuk beter dan tijdens de vakantiewedstrijd die er in augustus gevist werd. Al werd er ook veel vis verspeeld. Uiteindelijk wist Patrick van Dijk individueel het meeste te vangen met ruim 26 kg. Maar zoals gezegd, de uitslag wordt als koppel opgemaakt. Patrick lootte met de Benjamin van het stel. Jongeling Bram Reijntjes had individueel wel het derde gewicht en dus kon de overwinning ze niet meer ontgaan. Tweede werden de gebroeders Verheijen en als derde eindigde Frank Reijntjes en Nico Waasdorp.