Uitstekende vangsten tijdens open wedstrijd

Woensdag, 10 mei 2017

Zondag 7 mei organiseerde HSV Ons Genoegen weer haar jaarlijkse open wedstrijd op de visvijver. Traditiegetrouw zat deze wedstrijd weer helemaal vol met 54 deelnemers. Aangezien de vangsten al het hele jaar erg goed zijn waren de verwachtingen hooggespannen.

Het parcours was verdeeld in vijf vakken. In elk vak waren er drie prijzen te winnen. Daarnaast was in elk vak een Superstek geloot. Als je op dat nummer (je vak) zou winnen, dan kreeg je een mooie bonus.

Vak A werd vandaag gewonnen op #9. Een nummer waar normaal eigenlijk nooit gevist wordt. Jan Renes trok zich daar echter niks van aan en ging met ruim 18 kg met de overwinning aan de haal. Tweede werd Leon van Weert op #66 met 15 kg. Ook dit nummer is niet de stek die je zelf zou uitkiezen. Peter van der Palen – op nummer 4 – werd met 11 kg derde.

De wind is altijd erg bepalend op de visvijver. Dat maakte vak B bij voorbaat al een oneerlijk vak. De nummers 12 to 18 zaten in de wind. De stekken 19, 20 en 21 zaten het hoekje om en hadden de wind mooi in de rug. Dat kwam ook tot uitdrukking in de uitslag. Op #19 was het Johan Baselmans die ruim 31 kg huis hield. Zijn vangst was ruimschoots genoeg om niet alleen het vak maar de hele wedstrijd te winnen. Tweede werd zijn buurman. Ard Verheijen kreeg in het begin een stijve nek van het kijken naar Johan maar wist uiteindelijk ook zelf nog wat brasems te verschalken. Ruim 17 kg was genoeg voor de tweede plaats. Wim de Oude werd met bijna 10 kg derde.

Op de stekken in vak C wordt de laatste tijd erg veel gevist. Of dit een voordeel of juist een nadeel is bij een wedstrijd moet altijd maar blijken. Vandaag leek het een voordeel te zijn, al waren het, ook hier, niet de meeste voor de hand liggende nummers die hoge ogen gooiden. Winnaar werd Ronald Arts met ruim 26 kg. Ronald zat daarbij ook nog op de Superstek dus kreeg ook nog € 25,- bonus. Tweede werd Ton van Geel met bijna 20 kg. De laatste prijs in vak C was voor Erwin Mennen met nog altijd bijna 14 kg.

Ook vak D was niet echt eerlijk. Ook hier weer een hoek die het vak verdeelde. Hier waren het de nummers 37 tot en met 40 die duidelijk beter waren dan nummers 41 tot 47. Anton Akkerman won het vak met bijna 18 kg op #37. Theo Mols zat op #39 en was tweede met ruim 13 kg. Het podium werd hier gecompleteerd door Rob Lazar op #40. Rob ving iets meer dan 12 kg.

Het laatste vak tenslotte werd gewonnen door Emiel van Dijk met 16.700 gram. Hans IJzermans had ruim 15 kg en werd de runner up en Gerard Verkaart werd met bijna 10 kg derde.

Kortom, met een totaalvangst van 379 kg en gemiddeld 7 kg per persoon mogen we wel spreken over uitstekende vangsten! Hopelijk houden deze nog even aan.