Tweede ronde Clubkampioenschap goed begonnen

Donderdag, 21 juni 2018

Woensdag 20 juni werd de eerste wedstrijd van de tweede voorronde van het Clubkampioenschap van Sportvisserij Zuidwest Nederland gevist. De tegenstander was HSV De IJzeren Man uit Geldrop.

Er waren 29 vissers aanwezig op deze schitterende avond. Dit soort wedstrijden zijn erg leuk om te doen. Het begint al met de loting. Wie zit waar? We kennen de goede plekken natuurlijk wel op onze eigen vijver dus het speculeren kon meteen beginnen. Wie zit goed en wat betekent het dat er overdag op een bepaalde stek al gevist is? Iedereen heeft zo zijn eigen theorie.

Ard Verheijen wist 10 punten in de wacht te slepen. Met bijna 24 kg gaf hij iedereen het nakijken. Hans Salimans haalde zeven punten, Rob Winkelmolen werd vijfde en scoorde daarmee zes punten. Patrick van Dijk en Nico Waasdorp haalden respectievelijk vijf en drie punten. Dat maakte dat HSV Ons Genoegen met 31 punten tegenover 24 punten voor De IJzeren Man deze wedstrijd won. Een mooie overwinning maar een die ervoor zorgt dat we over twee weken, op 4 juli, nog vol aan de bak zullen moeten op de voor ons onbekende visvijver in Geldrop.