Peter van Schijndel wint eerste winterwedstrijd

Woensdag, 31 oktober 2018

HSV Ons Genoegen organiseert deze winter weer een aantal winterwedstrijden. Net als vorig jaar wijken we hiervoor uit naar het Witven in Beerse, België. Hier wordt, ook in de winter, altijd leuk gevangen. Zondag 28 oktober was de eerste van vijf wedstrijden.

Deze eerste wedstrijd werd gevist op de gracht omdat er een clubwedstrijd op de wedstrijdvijver werd georganiseerd. De dag voor onze wedstrijd was er ook een wedstrijd op de gracht  gevist. Toen was er ontzettend goed gevangen; de winnaar had 105 kg en de nummer laatst had nog altijd 40 kg. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen zondagochtend bij de loting. Al was er ook twijfel "de koude nacht zou toch geen roet in het eten gooien".

Dat bleek helaas wel het geval (of we hebben niet zo goed gevist, dat kan natuurlijk ook). Werd je zaterdag met 40 kg laatste, vandaag was het genoeg om te winnen! Peter van Schijndel was het die in de hoek waar de wind in blies met de vaste stok ruim 40 kg wist te vangen. Dat was niet alleen genoeg om de wedstrijd te winnen maar omdat hij op de Superstek zat kon hij die ook mooi in zijn zak steken. Tweede werd de huidige Vijvervirtuoos, Ard Verheijen. Met ruim 38 kg kwam Ard één vis tekort. Waar Peter uit de startblokken schoot zat bij Ard het venijn vooral in de staart. Het podium werd gecompleteerd door Hans Salimans die bijna 35 kg ving.
Door de supervangsten van de dag ervoor vielen de vangsten misschien een beetje tegen. Van de andere kant, als je eind oktober gemiddeld nog meer dan 20 kg per persoon vangt, dan hoef je niet te klagen natuurlijk!

De volgende winterwedstrijd wordt gevist op 25 november. Dan vissen we weer op de wedstrijdvijver. De wedstrijd zit al vol maar voor de andere wedstrijden zijn nog wat plaatsen beschikbaar. Opgeven kan bij Ard Verheijen.