Tweede winterwedstrijd gevist

Dinsdag, 27 november 2018

Zondag 25 november werd de tweede winterwedstrijd op het Witven in Beerse gevist. Mario, de eigenaar, had zowel de wedstrijdvijver als de gracht beschikbaar gesteld. Hierdoor konden er meer mensen meedoen. Er werd gevist in twee vakken; één op de gracht en één op de wedstrijdvijver.

Nu de winter langzaam maar zeker haar intrede doet springt de vis, zelfs op het Witven, niet meer vanzelf je leefnet in. Het wordt allemaal wat moeizamer, je moet wat meer geduld hebben en op sommige plekken lijkt gewoon geen vis te zwemmen. Vandaag was wat dat betreft niet anders en moesten we helaas zelfs drie nullen noteren.

Op de gracht werd er vooral op het brede stuk goed gevangen. De winnaar, Mitch Pijnappels, zat bijvoorbeeld op #1. Hij wist met 45 kg niet alleen zijn vak te winnen maar won daarmee meteen de wedstrijd. Guy Paeshuyse werd tweede met bijna 39 kg. Guy zat juist helemaal aan de andere kant van de gracht maar was daar wel de enige uitschieter. De nummers 3 en 4 zaten respectievelijk op #3 en #2. Stefan Verheijen en Peter Peters, want zij waren het die daar zaten, vingen 26 kg en 25 kg.

Op de wedstrijdvijver was het van hetzelfde laken een pak. Ook hier lag de vis gegroepeerd; aan de kant van de kantine moest je zijn. Ben Koeyvoets wist op #15 te winnen met bijna 40 kg. Runner up was Ard Verheijen op #12 met ruim 32 kg. De twee andere prijswinnaars, Erwin van Schilt en Arnout Barel, zaten op #16 en #13. De vier prijswinnaars zaten – doordat degene die op #14 had moeten zitten zich verslapen had – dus allemaal op een rijtje.

Bij de prijsuitreiking bleek dat de Sint ook aan ons gedacht had en chocoladeletters had meegebracht voor de twee vakwinnaars. De volgende wedstrijd is op 23 december. Er zal weer op zowel de gracht als de wedstrijdvijver gevist gaan worden. Er zijn nog een paar plaatsen vrij. Opgeven kan hier.