Laatste wedstrijden gevist

Woensdag, 2 januari 2019

In de laatste week van het jaar stonden er nog twee wedstrijden op het programma. Op 23 december werd de derde winterwedstrijd gevist op ’t Witven in Beerse en op 29 december visten we een eindejaarswedstrijd op de eigen visvijver.

De eigenaar van ’t Witven had weer zowel de wedstrijdvijver als de gracht beschikbaar gesteld waardoor we met 23 deelnemers aan de wedstrijd konden beginnen. Eén vak van 11 vissers op de gracht en een vak van 12 vissers op de wedstrijdvijver. Doordat de nachten al een aantal dagen erg zacht waren geweest waren de verwachtingen hooggespannen. Terecht, zo bleek al snel. Op de gracht was het Stefan Verheijen die iedereen met bijna 58 kg het nakijken gaf. Runner up was Ard Verheijen die naast Stefan met bijna 47 kg beslag legde op de tweede plaats. De nummers 3, 4 en 5 hadden ook allemaal nog meer dan 40 kg!
Op de wedstrijdvijver was het Bram Reijntjes die ruim 44 kg ving en daarmee dit vak wist te winnen. Bram zat op de kont (stek 8). Jarha Deblaere zat op de kop (stek 41) en werd met ruim 41 kg tweede. De karper op de wedstrijdvijver is wat kleiner dus mede daarom hier wat lagere vangstgewichten maar met een gemiddelde van bijna 27 kg per persoon mag niemand klagen in de winter.

Er volgen nog twee winterwedstrijden in Beerse; 20 januari en 17 februari. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.

De laatste zaterdag van het jaar werd er een eindejaarswedstrijd gevist op de eigen visvijver. Waarschijnlijk door alle dagen binnen zitten en (te) veel eten was er genoeg animo om een frisse neus te halen. De vijftien deelnemers zaten allemaal op het open water, verdeeld over twee vakken. Tijdens het vissen werd iedereen nog verblijd met een oliebol.
Dit keer hadden we te maken gehad met wat koudere nachten. Wellicht dat dit de reden was dat de vis gegroepeerd lag. Dit zorgde er in ieder geval voor dat er helaas een aantal nullen te noteren was. Van de andere kant, lootte je “op” de vis, dan kon je je borst nat maken. Waar het meeste vis lag, was op de nummers 37-39. Hier was het Ard Verheijen op #38 die met ruim 30 kg de wedstrijd wist te winnen. Een, zeker voor de tijd van het jaar, ongekende vangst. Hans Salimans zat op #39 en wist ook nog meer dan 23 kg te vangen. Op de lange kant was het Freddy Coolen die met 9 kg dit vak wist te winnen. Hij bleef daarmee Peter van Dinther, die ruim 3 kg ving, ruim voor.