Stefan Verheijen wint Koningswedstrijd

Maandag, 8 juli 2019

Zondag 7 juli, nog net voor de vakantie, werd er gevist om de Koningstitel. Er waren 24 deelnemers die niets liever wilden dan regerend Koning Emiel van Dijk te onttronen. Er was er één die wilde dat Emiel zijn titel zou prolongeren. Ra ra, wie dat was….

Het parcours was verdeeld in twee vakken; één met stekken om het eiland en één op het open water. De verwachting was dat, om te winnen, je op een plek om het eiland zou moeten zitten. Van de andere kant, de afgelopen twee jaar was de wedstrijd gewonnen op het open water. Op #19 en #20 om precies te zijn. Kortom, gespannen gezichten bij de loting.

Op het open water had Robin van Houts #19 geloot en was daar, uiteraard, mee in zijn nopjes. Het duurde echter anderhalf uur voor hij überhaupt beet kreeg maar toen begon het wel te lopen. Met bijna 26 kg wist Robin dit vak ruim te winnen. De huidige Koning, Emiel van Dijk, werd met ruim 14 kg tweede. Het vak werd dus gewonnen door Robin maar zou het genoeg zijn om de wedstrijd te winnen?

Nee, dus. Maar dat wisten degenen die de kop hierboven gelezen hadden al. Rond het eiland werd er, zoals verwacht, beter gevangen. Slechts 800 gram scheidden de runners up. Dominic de Corte werd tweede met bijna 23 kg, voor Frank Vossen die met ruim 22 kg derde werd. Het was echter Stefan Verheijen die met ruim 32 kg ondubbelzinnig de wedstrijd wist te winnen en zich nu dus, voor de vierde keer inmiddels, een jaar lang Koning mag (laten) noemen. De majesteit zegt hier zelf over “ik had gewoon erg goed geloot; een goed nummer op kop en had ook nog het geluk dat er naast me met de vaste stok werd gevist. Ik heb eigenlijk alle vis gevangen voor de lelies tegen het eiland”.