Hans Salimans wint derde winterwedstrijd

Woensdag, 29 januari 2020

Traditiegetrouw organiseert HSV Ons Genoegen in de winter een aantal wedstrijden. De laatste jaren telkens op ’t Witven in Beerse. Simpelweg omdat je hier bijna vangstgarantie hebt. Verder zorgt beheerder Mario er wel voor dat de randvoorwaarden tip-top in orde zijn. Zondag 19 januari werd de derde wedstrijd gevist.

De week voorafgaand aan de wedstrijd was het erg zacht geweest en was er, met name op de wedstrijdvijver, erg goed gevangen. De vorst in de nacht van zaterdag op zondag zou toch geen roet in het eten gooien? Wel dus! Met name op de gracht, waar sowieso al een hele poos niet meer gevist was, was het zeer moeizaam. Veel mensen met slechts één of een paar karpers. Desondanks was er hier een winnaar. Rik Stoops wist in de hoek bijna 29 kg te vangen. Officieel dan, hij had zelfs nog wat meer maar had in één net meer dan 25 kg gedaan. Niet zo slim maar het bleef voor hem zonder gevolgen omdat de runner up, Ard Verheijen, op gepaste afstand volgde met 12,5 kg.

Op de wedstrijdvijver waren de vangsten gelukkig beter. Misschien omdat hier wat meer gevist wordt of omdat het dieper is? Meestal wordt er het beste gevangen ter hoogte van de eerste parkeerplaats en vandaag was daar geen uitzondering op. Het was Hans Salimans die met bijna 35 kg niet alleen het vak maar de hele wedstrijd wist te winnen. Naast hem zat Ben Koeyvoets die met bijna 24 kg tweede werd.

Op 16 februari vissen we de laatste wedstrijd van dit winterseizoen. Deze wedstrijd zit al helemaal vol.