Ard Verheijen wint laatste winterwedstrijd

Vrijdag, 21 februari 2020

Zondag visten we onze laatste winterwedstrijd op Natuur- en Hengelsportdomein ’t Witven in Beerse. Vanwege de storm helaas veel afmeldingen of deelnemers die gewoon wegbleven. De vissers die wel aanwezig waren hadden echter een topdag!

Storm Dennis zou een zuidwester storm zijn en dan zouden we de wind in de rug hebben. Dat bleek iets anders te liggen want hij blies er dwars over. Op de wedstrijdvijver viel het nog mee maar op de gracht moest je je serieus schrap zetten. De temperaturen waren de hele week al zacht, dus de verwachting was dat er best wel een aardig net vis gevangen zou kunnen worden.

Dat bleek ook wel. Op de gracht was tijdens de voorgaande winterwedstrijden vooral achteraan goed gevangen. Vandaag met de wind volle bak richting de lage nummers was het andere koek. Het was Guy Paeshuyse die op #1 zat. Vorige keer toevallig ook trouwens. Toen zonder het gewenste resultaat maar vandaag met ruim 71 kg ondubbelzinnig de winnaar op de gracht. Met ruim 49 kg was het Erwin van Schilt die beslag legde op de tweede plaats. Voor de derde plaats was ook nog 40+ kg benodigd! David Carels werd derde met 43 kg.

Op de wedstrijdvijver was het Ard Verheijen die de door hem gewenste stek lootte en dit ook uitbuitte. Bij de pauze had hij al 50 kg! Na de pauze ging het wat langzamer maar uiteindelijk stokte de teller bij bijna 78 kg. Hierdoor wist hij niet alleen het vak maar ook de wedstrijd te winnen. Runner up was Bjorn van den Bossche die bijna 49 kg ter weging kon aanbieden. Rik Stoops werd derde met bijna 39 kg.

Kortom een mooie afsluiter van de serie winterwedstrijden. Met gemiddeld ruim 37 kg per persoon mochten we deze wedstrijd, ondanks de storm, niet klagen. Op deze plaats nog een bedankje richting Mario Jacobs voor de gastvrijheid. Dit najaar komen we terug!