Emiel van Dijk wint zevende wedstrijd Vijvervirtuoos

Donderdag, 21 september 2017

Zondag 17 september werd de laatste competitiewedstrijd van 2017 gevist op de visvijver. Bij de vaste stok was het nog erg spannend wie zou gaan winnen. Wat ook spannend was was hoe de vangsten zouden zien. Het was ’s morgens nog erg koud en voor degenen in de schaduw bleef het ook een hele tijd fris.

Bij de vaste stok was er nog niets beslist. Martijn van Eijk stond er goed voor maar Piet van Lieshout en Toine van den Dungen hadden ook nog een reële kans op de eindoverwinning. De loting zou belangrijk worden. Van de drie kanshebbers was Piet de eerste die een nummertje kreeg toegewezen en met #19 kon hij niet anders dan tevreden zijn. Helaas voor Piet lootte Martijn met #18 ook erg goed. Om nog kans te maken moest Martijn minimaal vierde worden en dat leek met #18 niet echt een realistisch scenario. Toine was met #16 veel minder gelukkig met de loting. Na vier uur, toen de stof weer was neergedaald, bleek dat Martijn gewonnen had met bijna 8 kg en zich dus ook een jaar lang Vijvervirtuoos mag noemen. Tweede werd Piet met ruim 4 kg. Erwin Mennen werd met bijna 4 kg derde.

Bij de vrije hengel waren er weer twee vakken; één om het eiland en één op de puinkant. Winnaar werd Emiel van Dijk met officieel ruim 15,5 kg. Dit was eigenlijk meer maar bij het uit het water halen van zijn leefnet wisten een mooie karper en brasem alsnog te ontsnappen. Gelukkig had Emiel nog genoeg voor de overwinning. Tweede in het vak om het eiland was Stefan Verheijen met ruim 9,5 kg. Het vak op de puinkant was, hoe kan het ook anders, een prooi voor Hans Salimans die zijn vijfde (!) (vak)overwinning bij kon schrijven. Met zijn vangst van 14,5 kg bleef hij Martien Voermans die bijna 12 kg had nog ruim voor.