Laatste winterwedstrijd gevist

Dinsdag, 6 februari 2018

Zaterdag 3 februari werd de laatste van vier winterwedstrijden gevist op ’t Witven in Beerse. Helaas dit keer wat minder deelnemers, twaalf om precies te zijn, dan de voorgaande wedstrijden. Maar “elk nadeel hep z’n voordeel”, de plekken konden ruim uitgezet worden. De week ervoor was er ontzettend goed gevangen dus de verwachtingen waren hooggespannen.

Voorafgaand aan de wedstrijd deelde de eigenaar van ’t Witven mee dat hij als extra prijs een jaarkaart voor de winnaar beschikbaar stelde. Een sympathiek gebaar dat door de deelnemers erg werd gewaardeerd.

Na drie wedstrijden is er wel een bepaald patroon te herkennen wat goede stekken zijn of kunnen zijn. Zo is er nog elke keer goed gevangen op de nummers 54-60. Aan de andere kant waren de kopstekken over het algemeen de hot spots. Ruud Verheijen zat op #54 en laat dat nou net één van de twee Superstekken zijn. De pot bedroeg € 40,-, dus toch een mooie bonus. Voordeel voor Ruud was dat zijn beide buren met de stok visten waardoor hij als het ware een kopplek had. Ruud was ook de eerste die vis ving, dus dat beloofde veel goeds. Aan de wegkant werden in het begin regelmatig vissen gevangen. De andere kant kon alleen maar toekijken want daar was het heel erg mager. Dat bleef eigenlijk de hele wedstrijd zo, behalve op de kop. Daar was het Ard Verheijen die ruim een uur moest wachten op zijn eerste vis. Vanaf toen begon het echter wel redelijk te lopen. Hij moest zijn korf een flinke poos laten liggen maar bijna elke inworp ving hij wel een vis. Op die manier haalde hij langzaam maar zeker de vissers aan de wegkant in om uiteindelijk met bijna 32 kg nog ruim de wedstrijd te winnen. Ards broer, Ruud werd, ondanks zijn goede start, slechts tweede met ruim 24 kg. Derde werd Patrick van Dijk met ruim 21 kg.

Nu de winterwedstrijden erop zitten mag het voorjaar beginnen, wat ons betreft!