John Janssen wint vierde wedstrijd Vijvervirtuoos

Dinsdag, 12 juni 2018

Zondag 10 juni kwam Zaagmans aan de visvijver. Oftewel we zijn over de helft van de competitie; de vierde wedstrijd van de zeven wedstrijden stond op het programma. Voor het eerst was er ook een vak uitgezet op het karperputje.

Bij de vaste stok deden er elf mensen mee. Het vak was uitgezet op het karperputje. Voor het eerst dit jaar. Na een moeizaam begin waarbij het karperputje zelfs een tijdje gesloten was om te bevissen gaat het nu erg goed. De karpertjes die er zwemmen zijn erg sterk maar het is, tijdens zo’n eerste wedstrijd, natuurlijk wel even afwachten hoe het gaat. Piet van Lieshout heeft misschien wel de meeste vlieguren gemaakt op het karperputje en dat betaalde zich uit. Met ruim 16 kg wist Piet te winnen. Tweede werd Toine van den Dungen met ruim 12 kg en het podium werd gecompleteerd door David Geurts met ruim 11 kg.

Bij de vrije hengel waren er achttien deelnemers. Er waren twee vakken; één om het eiland en één op de puinkant. Op de puinkant steekt er dit jaar één nummer met kop en schouders bovenuit. Op #39 was tot nu toe twee keer een tweede en een keer een eerste plaats behaald. Ard Verheijen was dan ook niet ontevreden toen hij dit nummer lootte. En terecht kon om 12:00 uur vastgesteld worden. Met ruim 20 kg wist Ard dit vak te winnen. Tweede werd Nico Waasdorp met ruim 18 kg op #46.
Het vak om het eiland werd gewonnen door nieuwkomer John Janssen. John zat op #14 en wist ruim 31 kg te vangen. Deze kant van het eiland was, blijkbaar, de goede kant want ook de runner up zat hier. Op #16 zat Jo Franssen en die wist ruim 25 kg te vangen. De derde plaats was voor Patrick van Dijk. Patrick ving op #7 ruim 21 kg. Wat opvalt is dat topnummer #48 (en #49 en #50) dit jaar (nog) niet uit de verf komt. Maar wie weet, is het 24 juni tijdens de volgende wedstrijd hier wel weer raak.

Nu we over de helft zijn, kan er voorzichtig ook naar de tussenstand gekeken worden. Bij de vaste hengel is er nog weinig van te zeggen. Iedereen heeft goede maar ook slechte resultaten behaald. De huidige Vijvervirtuoos, Martijn van Eijk, staat er met twee overwinningen misschien het beste voor maar zijn twee afvallers heeft hij – normaal gesproken – al verbruikt. Bij de vrije hengel is er een kopgroep van vijf man; Martien Voermans, Ard Verheijen, John Janssen, Nico Waasdorp en Rob Winkelmolen hebben allemaal drie goede resultaten en staan voorlopig bovenin het klassement. Maar met nog drie wedstrijden te gaan kan er nog van alles gebeuren. De volgende wedstrijd staat alweer gepland voor 24 juni. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.