Anton Akkerman wint vierde wedstrijd Vijvervirtuoos

Maandag, 3 juni 2019

Zondag 2 juni werd alweer de vierde wedstrijd gevist. Na deze wedstrijd zitten we precies op de helft van de competitie. Het voorspelde mooie weer zorgde voor opwinding bij de vissers; “wie weet zou de vis daardoor wel helemaal los zijn”. Uiteindelijk bleek het dat het vissen zelf waren die opgewonden waren. De vis hield zich namelijk meer bezig met hun voorplanting dan met eten. Kortom, het werd een taaie dag.

De vastestokvissers zaten vandaag op het karperputje. Dit is het tweede jaar dat een deel van de visvijver is ingericht als specifiek karperputje. Het is echter nog steeds een taai watertje. Er wordt door sommigen best aardig gevangen maar over de hele linie is het nog (te) mager. Piet van Lieshout werd tweede met bijna 9 kg. Het was (alweer) Erwin Mennen echter die de wedstrijd wist te winnen. Met ruim 9 kg bleef hij de rest voor. Het eerste uur had ik nog niets gevangen. Toen ik eindelijk beet kreeg verspeelde ik er twee maar toen ik overschakelde naar lichter topelastiek verspeelde ik niks meer en kon ik regelmatig een vis vangen.

Bij de vrije hengel waren er twee vakken; één op de puinkant en één om het eiland. Voor de wedstrijd begon was het al een flink spektakel tussen de waterlelies en de in het water hangende bomen en takken. Het was wel duidelijk dat de vis aan paaien geslagen was, wat betekende dat het een taaie dag zou worden. Op de puinkant was het helemaal schrapen om überhaupt een vis te vangen. Stefan Verheijen lukte dat nog het beste en met bijna 12,5 kg wist hij het vak te winnen. Alweer zijn tweede “1’tje” en daarmee erg belangrijk voor de tussenstand. Tweede werd Patrick van Dijk met ruim 9 kg.
Om het eiland was het wat beter. Daar lag ook de meeste vis natuurlijk. Rob Winkelmolen werd er tweede met bijna 13 kg maar baas boven baas was vandaag Anton Akkerman. Met bijna 21 kg wist hij vandaag de wedstrijd te winnen. Anton vertelt er zelf over: ik heb alle vis tegen de waterlelies aan het eiland gevangen. Met mais op de hair en een made op de haak wist ik de brasems te verleiden.

Nu zitten we op de helft en er staat inmiddels een aantal kanshebbers voor de titel op. Bij de vaste stok staat Erwin Mennen er met twee 1’tjes goed voor maar Toine van den Dungen met een 1 en een 2 is in hot pursuit. Bij de vrije hengel zijn er drie met twee (vak) overwinningen, namelijk Stefan Verheijen, Martien Voermans en Jo Franssen. Sommigen hebben echter ook al één of twee mindere resultaten te pakken, dus het blijft spannend. De volgende wedstrijd is op 23 juni. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.