Ard Verheijen wint vijfde wedstrijd Vijvervirtuoos

Maandag, 24 juni 2019

Het wedstrijdseizoen is inmiddels in de tweede helft beland. De vorige keer was de vis meer met andere zaken bezig. Dit keer, wederom met heerlijk weer, zou de vis toch wel willen bijten?

Bij de vaste stok waren er negen deelnemers. Zij zaten traditiegetrouw op de lange kant. Derde werd Erwin Mennen die bezig is met een leuke serie. Erwin wist op #18 ruim 11 kg te vangen. Op #19 ging Martijn van Eijk daar met bijna 15 kg nog overheen. Maar de winnaar was vandaag Toine van den Dungen met 21 kg. Toine zat bovendien op de Superstek en kon dus een leuke bonus in ontvangst nemen. De wedstrijd begon moeizaam voor mij. Pas rond 10:00 uur begon ik beet te krijgen. De eerste drie brasems verspeelde ik nog maar toen begon het toch te lopen en won uiteindelijk nog de wedstrijd.

Bij de vrije hengel waren er twee vakken. Een vak op het karperputje en het andere vak om het eiland. Op het karperputje was het Dominic de Corte die met ruim 25 kg iedereen het nakijken gaf. Ook Dominic zat op de Superstek. Omdat in het andere vak de winnaar meer had ging de hele pot aan hem voorbij. Maar het voor deze wedstrijd ingebrachte geld kon hij mooi in zijn zak steken. Daarna liepen de vangsten wat terug maar de spanning was er niet minder op. De nummers 2 t/m 5 hadden allemaal zes karpers gevangen. Gelukkig voor Anton Akkerman waren die van hem het grootste en legde hij met bijna 10 kg beslag op de tweede plaats.
In het vak om het eiland werd erg goed gevangen. De vangsten zijn dit jaar misschien wat minder dan de voorgaande jaren maar vandaag was het weer bal. De eerste vier vingen allemaal meer dan 30 kg! Tweede werd Eric van Houts met bijna 37 kg. Ard Verheijen wist zelfs nog meer te vangen en wist te winnen met ruim 40 kg. Vooraf was ik niet blij met #60. Ik dacht dat ik een van de minste stekken geloot had. Maar wat weet ik er nou van! Ik kreeg meteen beet, het eerste uur had ik er al acht. Uiteindelijk ving ik tegen de lelies rond het eiland 35 brasems.

Op 7 juli staat de Koningswedstrijd op het programma. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.