Ard Verheijen wint zesde wedstrijd Vijvervirtuoos

Zondag, 18 augustus 2019

Vandaag werd (voor veel) de zomervakantie afgesloten met de zesde wedstrijd van de Vijvervirtuooscompetitie. Het weer was meer herfstachtig te noemen dan zomers. We hadden beter een zwembroek aan kunnen trekken!

Bij de vaste stok waren er tien deelnemers. De wedstrijd in augustus is elk jaar eigenlijk de moeilijkste wedstrijd van de competitie. Op de een of andere manier wil de brasem dan vaak niet meewerken. Dat was vandaag ook zo. Uiteindelijk was het Hans Bernards op #28 die met 5.550 gram wist te winnen. Dat was precies 50 gram meer dan Toine van den Dungen die dus tweede werd. Toine zat hoog en droog op #20.

Bij de vrije hengel waren er twee vakken. Het ene vak was uitgezet op de puinkant. Hier werkte de brasem ook niet zo goed mee. Uiteindelijk was het Rob Winkelmolen die met bijna 13 kg het meeste vis aan de weegploeg kon aanbieden. Runner up was Emiel van Dijk met ruim 7 kg.
Het andere vak was op het karperputje. Hier had men logischerwijs minder last van nukkige brasems. De karpers beten ook niet super maar de spanning vergoedde veel. Stefan Verheijen wist 10 karpers te vangen die samen bijna 12 kg wogen. Dat was echter (net) niet genoeg want Ard Verheijen ving ook 10 karpers maar die brachten ruim 13 kg in de schaal. Ard deed hiermee ook goede zaken in het tussenklassement waar het er verdacht veel op lijkt dat het een familieaangelegenheid gaat worden. Ard over zijn wedstrijd: Blub, blub. Plons. Sop. Druppel. Hatsjieee!. Vrij vertaald: Ik lootte de stek die ik het liefste wilde loten. Het begin was dus al hoopvol. Mijn neef Stefan had al twee karpers toen ik pas mijn eerste ving. Daarna haalde ik hem in, om vervolgens weer bijgehaald te worden. Dit herhaalde zich een paar keer maar uiteindelijk waren mijn 11 vissen net iets zwaarder dan die 11 van hem.

De volgende wedstrijd staat op het programma op 15 september. Opgeven hiervoor moet bij Ard Verheijen.