Ard Verheijen wint ook zevende wedstrijd Vijvervirtuoos

Zondag, 15 september 2019

Zondag 15 september zou wel eens de laatste zomerdag van 2019 kunnen worden. Wat een geluk dat er net voor deze dag een wedstrijd op de planning stond. De zevende inmiddels en de spanning is om te snijden wie er met de eer, de titel Vijvervirtuoos 2019, gaat strijken.

De vaste stok zou volgens de planning op het karperputje vissen maar vanwege de lage waterstand leek het een beter idee om hier niet te vissen. De vis wordt bewaard in een leefnet en moet wel helemaal onder water liggen zodat de vis er niet van lijdt. Daarom werd er uitgeweken naar de lange kant waar het dieper is en de vis dus wel veilig bewaard kon worden. Zeven vissers kruisten de degens of beter gezegd, hun vaste hengel. Uiteindelijk was het Piet van Lieshout die de meeste vis aan de weegploeg kon aanbieden. Piet ving ruim 12 kg op #20. Daarmee bleef hij zijn buurman Toine van den Dungen voor. Toine, die ruim 10 kg ving, deed met zijn tweede plaats echter wel zeer goede zaken voor het totaalklassement. Het moet wel heel gek gaan of het gaat tussen hem en Erwin Mennen om te bepalen wie de nieuwe Vijvervirtuoos wordt.

Bij de vrije hengel is de titelstrijd een familieaangelegenheid. Rekening houdend met twee afvallers stonden Stefan en Ard Verheijen precies gelijk voor deze wedstrijd. Beide zaten in het vak op de puinkant. Runner up in dit vak werd Nico Waasdorp op #37. Nico ving ruim 15 kg aan voornamelijk brasem. Uiteindelijk was het weer Ard Verheijen die het vak én de wedstrijd wist te winnen. Dit is al de derde wedstrijd op rij die Ard weet te winnen. Met bijna 26 kg liet hij er geen gras over groeien. “Het beloofde een spannende wedstrijd te worden omdat Stefan en ik gelijk stonden. Met #46 was ik niet ontevreden. Na een half uurtje kreeg ik mijn eerste beet en vervolgens heb ik eigenlijk constant beet gehad. Genoeg om te winnen maar belangrijker nog, ik heb een gaatje geslagen met Stefan. Dat maakte dat mijn ijsthee nog beter smaakte op de familiedag die we, toevallig, erna hadden”.
Het andere vak was uitgezet om het eiland. Rob Winkelmolen wist, net als de vorige keer, het vak te winnen. Met ruim 18 kg gaf hij iedereen het nakijken. Twee werd Dominic de Corte met ruim 11 kg, die op zijn beurt Frans Peeters, die ook net iets meer dan 11 kg ving, voorbleef.

Er rest nog één wedstrijd. Op 20 oktober gaan de prijzen definitief verdeeld worden.