Stefan Verheijen wint derde wedstrijd Vijvervirtuoos

Woensdag, 31 mei 2017

Inmiddels zijn we al bij de derde wedstrijd aanbeland. We zijn dus bijna op de helft. Een week met bijna tropische temperaturen deed niet alleen het kwik maar ook de verwachtingen tot grote hoogte stijgen bij de 30 deelnemers. Helaas gooide het weer tijdelijk roet in het eten, want vanwege onweer lag de wedstrijd 20 minuten stil.

Bij de vaste stok waren er 10 man die een gooi deden naar de overwinning. Het was de huidige Vijvervirtuoos, David Geurts die met 18,5 kg won. David zat op #20 en dat blijft – voor de vaste stok – toch één van de beste plekken. Tweede werd vandaag Frits van Stiphout op #19, ook al zo’n goed nummer. Frits had bijna 13 kg. Het podium werd compleet gemaakt door Piet van Lieshout, die ruim 7 kg ving op steiger 17. Het is toch vaak te doen op de laatste nummers.

Voor de vrije hengel waren er 20 inschrijvingen. Het vak op de puinkant werd vandaag gewonnen door Hans Salimans, die hiermee alweer zijn derde (vak)overwinning noteerde. Tot nu toe was het in dit vak te doen op de nummers 37, 38, 39 en 43. Vooraf was Hans dan ook not amused met het nummer dat hij lootte. Ook Ard Verheijen is wel eens vrolijker naar zijn plek vertrokken. Blijkbaar had de vis zich echter verspreid want Ard wist tweede te worden met slechts 300 gram minder dan Hans.

Het andere vak lag, zoals gebruikelijk dit jaar, om het eiland. Hier was het Stefan Verheijen die met bijna 32 kg niet alleen dit vak maar ook de wedstrijd op zijn naam schreef. De strijd om de tweede plaats was spannend met drie man op een rijtje met 17 kg. Het was uiteindelijk Frank Dijkmans die net een fractie meer ving dan Martien Voermans en Ruud Verheijen.

Nu we bijna op de helft zijn valt op dat Hans Salimans er met drie punten wel erg goed voorstaat. Stefan Verheijen volgt met acht punten op gepaste afstand, net voor Ard Verheijen en Martien Voermans die allebei negen punten hebben. Er is echter nog niks beslist, aangezien iedereen twee wedstrijden mag laten afvallen. Wordt vervolgd op 11 juni.