Erwin Mennen wint derde wedstrijd Vijvervirtuoos

Zondag, 19 mei 2019

Zondag 19 mei werd alweer de derde wedstrijd van het seizoen gevist. Er kwamen 30 deelnemers op deze wedstrijd af; 19 met de vrije hengel en 11 met de vaste stok. De vangsten zijn iets minder goed dan we de laatste jaren gewend zijn maar misschien dat de hogere temperatuur positief uitpakt voor de vangsten.

De vrije hengel zat verspreid over het karperputje (A) en de puinkant (B). Het vak op de puinkant was een prooi voor Jo Franssen die zijn alweer zijn tweede 1’tje van het jaar kon bijschrijven. Jo ving ruim 14. Albert Reuvers, op #38, werd tweede met ruim 12 kg.
Op het karperputje wist Martien Voermans, net als Jo, voor de tweede keer zijn vak te winnen. In een hoek gezeten wist hij 15 karpers te vangen voor iets meer dan 20 kg. De tweede plaats was voor Ard Verheijen die bij de loting niet bepaald vrolijk werd van het hem toebedeelde nummer. Zijn chagrijn was dus niet terecht want met bijna 10 kg werd hij tweede.

Normaal gesproken wordt er meer gevangen met de feeder op de vijver maar vandaag waren het de vissers met de vaste stok die het meeste vingen. Tweede werd de huidige Vijvervirtuoos, Gerrit van der Burgt, met ruim 13 kg. Een mooie vangst maar niet genoeg voor de winst dit keer. Winnaar van dit vak en de hele wedstrijd werd Erwin Mennen op #19 met 22.500 gram. Hij vertelt zelf over zijn wedstrijd: Het kwam vandaag traag op gang. Ik had alleen wat voorns, terwijl mijn buurman al een aantal brasems gevangen had. Toen ik mijn aas en manier van voeren wat aanpaste begon ik ook brasem te vangen en dit ging door tot het einde van de wedstrijd.

De volgende wedstrijd staat 2 juni op het programma. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.