Gerrit van der Burgt wint tweede wedstrijd Vijvervirtuoos

Maandag, 20 juli 2020

Zondag 19 juli viste HSV Ons Genoegen de tweede wedstrijd van het seizoen. Vanwege vakanties moest een aantal vaste klanten verstek laten gaan. Er deden ook wat nieuwe wedstrijdvissers mee, waardoor er 24 deelnemers aan de start stonden.

Er wordt dit jaar ontzettend veel gevist op de visvijver dit jaar. De vangsten zijn echter wat minder dan andere jaren. Of er een verband is, daar zullen we wel nooit achter komen maar met wedstrijden merken we dat het soms moeilijk is een visje te vangen. Meestal wordt er dan met de vrije hengel meer gevangen dan met de vaste stok.

Deze tweede wedstrijd was echter de uitzondering die de regel bevestigt. Dit keer werd er gemiddeld het meeste gevangen in het vak voor de vaste stok. Ook de totaalwinnaar kwam hier vandaan. Het virtuele podium werd gevormd door (oud) Vijvervirtuozen. Derde, met ruim 9 kg, was Martijn van Eijk (2017). Toine van den Dungen (2019) werd met 9.640 gram tweede. Maar baas boven baas, was vandaag de Vijvervirtuoos van 2018, Gerrit van der Burgt met bijna 11 kg. Gerrit over zijn overwinning: “Ik heb de hele wedstrijd door vis gevangen. Vooral voorn maar ook zo’n zeven of acht kleinere brasems die zorgden dat ik de wedstrijd wist te winnen”.

Bij de vrije hengel was het, dat is hierboven al verklapt, wat minder. Maar ook met wat mindere vangsten (misschien zijn we ook wel een beetje verwend?) kan het een erg spannende wedstrijd zijn. Extra spannend maakt dat er in elk vak een Superstek geloot wordt. Win je op dat nummer, dan verdien je een extraatje. Vorige keer werd al op één Superstek gewonnen maar deze keer werd op beide Superstekken het vak gewonnen. Nog nooit vertoond! Het vak rond het eiland werd op #5 gewonnen door Erwin Mennen met 10.291 gram. Runner up was Patrick van Dijk met bijna 7 kg. Het vak op de puinkant was met 10.029 gram een prooi voor Martien Voermans. Ard Verheijen had met 9 kg het nakijken op de tweede plaats.

De volgende competitiewedstrijd wordt na de vakantie gevist en wel op 23 augustus. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.