Emiel van Dijk en Erwin Mennen nieuwe Vijvervirtuozen

Donderdag, 17 september 2020

Zondag 13 september werd de Vijvervirtuooscompetitie afgesloten. Een gemankeerde competitie vanwege corona. De uitslag werd opgemaakt op basis van de vangsten tijdens twee trainingen en vervolgens vier echte wedstrijden. Het slechtste resultaat telde niet mee.

Voor de laatste wedstrijd waren de verwachtingen niet al te hoog gespannen. De vangsten lijken zich omgekeerd evenredig te hebben ontwikkeld met het aantal leden! Van de andere kant, slechter dan de vorige keer kon bijna niet! Al moeten we eerlijk zijn en vaststellen dat we ook wel een beetje verwend zijn op de visvijver waar eigenlijk altijd wel een visje te vangen is.

Bij de vaste stok gaven acht vissers acte de présence. De strijd ging hier tussen Emiel van Dijk en huidig Vijvervirtuoos Toine van den Dungen. Emiel stond, al rekening houdend met een afvaller, twee punten voor. Toine deed echter het maximale en wist te winnen met bijna 8 kg. Nu was hij afhankelijk van het resultaat van Emiel. Helaas voor Toine en gelukkig voor Emiel, werd deze laatste tweede met bijna 3 kg. Dat was dus genoeg om de titel Vijvervirtuoos over te nemen van Toine. Emiel, die vorig jaar nog bij de vrije hengel viste, was erg in zijn nopjes met zijn overwinning: “De loting viel niet ongunstig voor me uit moet ik toegeven. Elke wedstrijd vroeg om een andere aanpak en ik denk dat het me goed gelukt is om op het juiste moment de goede keuzes te maken”.

Bij de vrije hengel was het minstens net zo spannend. Huidig Vijvervirtuoos Ard Verheijen en nieuwkomer bij de vrije hengel Erwin Mennen stonden, rekening houdend met een afvaller, gelijk voor het begin van de wedstrijd. Ard kon echter geen potten breken vandaag en het was dan ook vrij snel duidelijk dat hij zijn titel niet zou prolongeren. Deze wedstrijd werd gewonnen door Stefan Verheijen die daarmee een teleurstellende competitie toch nog mooi afsloot. Op #37 wist hij bijna 20 kg aan de weger te bieden. Het vak rond het eiland was een prooi voor Ruud Verheijen op #4. Met ruim 8 kg gaf hij de rest het nakijken. Erwin deed wat hij het hele jaar al deed, namelijk een goede wedstrijd vissen. Winnen deed hij dus niet maar hij werd met ruim 5,5 kg tweede in zijn vak. Ruim voldoende voor de titel Vijvervirtuoos. “Het was een vreemd en lastig seizoen waarin ik gelukkig toch de nodige vissen wist te vangen die nodig waren voor deze overwinning”.

Hiermee zit de competitie erop. Zondag 20 september wordt er nog om de Koningstitel gevist, om op 26 september in Beerse (B) het seizoen definitief af te sluiten.